9 november 2011

Syfestivalen

I fredags drog min mamma och jag iväg till mässan i Älvsjö, det var dags för höstens Syfestival! En underbar mässa med tyger, garner och allt annat man kan pyssla med!
Jag fyndade ett snyggt armband i läder, jag som tidigare aldrig gillat sånt! Fick med mig x antal meter tyg hem. Köpte ett mönster av Karin, önskar att jag hade köpt lite av hennes Hilco-tyger men hon har ju en webbutik som tur är :)
Alice, sju månader, hängde också med. Lämpligt med vagn då man kan packa lite extra!

Hur som helst, mässan gav mycket inspiration och nu har jag äntligen fått tillbaka min sylust!

Sydde tillsammans med äldsta flickan (2,5 år) en liten väska härom dagen men hann skicka iväg den innan jag kom ihåg kameran. Axelrem med flera knapphål för möjlighet att ändra längden. Måste arbeta om mönstret lite då jag insåg att jag vill ha foder samt en ficka på insidan.
Väskan skickades iväg som en höstpresent till en kär vän.

1 kommentar: