31 december 2011

Julklappströjor

Flickornas kusiner fick hemsydda julklappar i år. Hade tidigt bestämt mig för att sy tröjor till de två yngsta pojkarna (1,5 år och 6 år). Lillebrors tröja har jag redan bloggat om, pirattröjan som vår äldsta kallar den. Visste bara inte vad jag skulle sy till äldsta pojken som är 8 år. Han är väldigt modemedveten, något jag tycker är roligt men just nu blev det lite knivigt. Vad skulle jag sy och vad kunde han tycka om?

Efter mycket velande bestämde min man att båda storebröderna skulle få tröjor, gärna i lika tyg.



Mönster:
Har aldrig sytt så stora storlekar (110 och 134) så nu fick det bli mönster från Ottobre 4/2011.

Material:
Staden från Strömming -mjukt och härligt att sy i.

Upp:
Leta nya mönster, sy av Staden, slippa kantbanda pyttesmå ärmslut, att det mesta flöt på. Fick i mellandagarna rapport om att båda bröderna gillade sina tröjor, de hade använts flera gånger!

Ned: 
Det går åt mycket tyg till stora storlekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar