21 september 2011

I väntans tider

Lillasyster är nu ett halvår, hon föddes i mitten av mars. I slutet av graviditeten kom jag på att hon minsann borde ha en hemsydd vinteroverall på väg hem från BB. Det tog mig en mindre evighet att välja tyg och rita eget mönster. 
En söndagkväll satte jag mig ner och sydde denna, halvt in i projektet började värkarna. Trodde att det bara var förvärkar så jag sa varken något till maken eller snälla mormor som hade åkt 25 mil för att vara barnvakt när det var dags. När jag fick hålla i mig i bordsskivan insåg jag att det verkligen var på G så jag trampade på gasen och hann nästan klart innan det var dags att åka, allt som saknades var dragkedjan. 
Snälla mormor sydde i den medan lillasyster föddes :) 


Storleken är ca 56. Så här i efterhand borde jag ha sytt in en kil i rumpan för bättre passform, och ärmarna blev nog lite lite trånga. 

6 kommentarer:

  1. Så himla fin! Och vilken historia till!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag gillade den men tyvärr växer de alldeles för snabbt ur sina kläder! Måste nog sy en ny till vintern :)

    SvaraRadera
  3. Underbar overall! Ambitiöst att sy en egen overall - särskilt i en så liten storlek som växes ur så snabbt.

    SvaraRadera
  4. en sån himla fin overall :) gillar jättemycket!!

    SvaraRadera
  5. Haha, låter som jag när jag var gravid :-D Hade släktmiddag hemma under tiden jag hade värkar med första barnet. Pausade samtal med "vänta lite, phu phu phu *profylaxandning*" "ehm, ja vart var vi nu?" och vid andra barnet pysslade jag fram till timmarna innan (planerat snitt så då var det lättare att pyssla på :-))

    Vilken jättesöt overall!

    SvaraRadera