5 september 2011

Till storasyster

Storasyster har fått en hel del kläder uppsydda under sommaren, här kommer ett smakprov.
Först ut var denna, eget mönster. Tyget är ett gammalt påslakan, mjukt och svalt. Gult kantband från lokala tygaffären.




Nästa klänning är också ett gammalt påslakan som jag har fyndat på tradera. Det bruna tyget till ärmarna är från Panduro. Eget singoallamönster efter att ha småtittat lite på en singoalla från Lindex eller Kappahl.




Avslutar inlägget med en singoallatop. Detta var faktiskt det ursprungliga singoallamönstret jag ritade. Tanken var att det skulle bli en klänning men jag fick hjärnsläpp och glömde helt enkelt att förlänga livet.
Underbar ljusrosa jersey från Ohlssons tyger.



Dagens lärdom:
Jag måste börja stryka plaggen INNAN jag tar fram kameran!

2 kommentarer:

  1. Fina! Vilket fantastisk tyg på den översta klänningen!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det är ett av mina favorittyger, inte så blekta färger men ändå härligt svalt! Det positiva med påslakan är att efter att ha sytt en liten klänning finns det mycket tyg kvar :-)

    SvaraRadera