22 september 2011

September

Med risk för att bli lite för personlig skriver jag ändå det här inlägget. Lillan höll mig vaken inatt mellan 02 och 05 så jag hade gott om tid att planera dagens sömnad och andra små pyssliga projekt som kunde tänkas medan storasyster var på dagis.
Väl hemma från dagis tog jag upp mobilen för att lägga ett nytt ord (wordfeud är beroendeframkallande!), och så såg jag det. Högst upp på displayen stod 22 september 2011. Dagens datum.
En bomb slog ner och jag insåg att det enda pyssliga jag kommer att göra idag är att städa och röja, för det är just det jag gör när livet blir jobbigt. Idag är det sju år sen min pappa gick bort och på något sätt vägrar jag  fortfarande acceptera det.
Så idag vilar symaskinerna, istället jobbar dammsugaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar